Isnin, 15 Februari 2010

Musibatul Guan Eng .. Haprakdaily

PULAU PINANG, 15 Feb: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyelar sesetengah media arus perdana berbahasa Melayu dan Inggeris yang memutarbelitkan fakta dan tidak melaporkan perkara sebenar mengenai dakwaan perarakan Maulidur Rasul anjuran kerajaan negeri yang akan diadakan pada 26 Februari ini.

Menurutnya, kerajaan negeri tidak pernah berhasrat untuk membatalkan perarakan tersebut, namun telah dimanipulasikan oleh media bagi menimbulkan anggapan negatif terhadap kerajaan Pakatan Rakyat negeri.

"Mereka (media arus perdana) bukan saja tidak menyiarkan perkara yang benar mengenai kenyataan yang telah dikeluarkan oleh kerajaan negeri tetapi sebaliknya memutarbelitkan fakta sehingga memesongkan pemikiran rakyat dengan tujuan untuk menimbulkan anggapan negatif rakyat kepada kerajaan.

"Malah mereka juga cuba membesarkan isu (perarakan) ini walaupun sebenarnya kerajaan negeri tidak pernah membatalkan perarakan sambutan Maulidur Rasul sepertimana yang telah diadakan sebelum ini. Mereka juga cuba mensensasikan isu ini bagi mencari pengaruh yang selama ini semakin hilang,” ujarnya.

Batu5:Musibat punya Guan Eng...bila dah terbongkar...baru nak gelabah tuduh sana sini...yang cilakanya...haprakdaily ... dok tolong backing yahudi anak haram ni...kepada semua pembaca haprakdaily sesungguhnya setiap wang anda yang ditaburkan untuk haprakdaily adalah sumbangan kepada yahudi !!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan