Khamis, 7 Mei 2009

Apa punya gila HARAKAH

Ni laporan dari wan nordin kononnya BN yang biadap...anda baca..then anda komen..

Krisis Perak : BN angkuh, tidak hormat undang-undang - Presiden PAS
Wan Nordin dan Azamin Amin
Thu | May 07, 09 | 4:29:13 pm MYT
IPOH,7 Mei (Hrkh)- PAS sangat kesal dengan kejadian kekerasan yang berlaku di luar perkarangan Dewan Undangan Negeri Perak (DUN) dan dalam Dewan tempat persidangan para Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pada hari ini. Iklan



Demikian kata Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataannya kepada Harakahdaily melalui Setiausaha Politik, Dr Shamsuri.

"Pada kali ini, bukan sahaja para penyokong dan pimpinan parti dari Pakatan Rakyat yang ditangkap, tetapi beberapa ahli Parlimen yang dipilih oleh rakyat negeri Perak juga telah ditahan,"katanya.



Peristiwa yang berlaku ini adalah berpunca dari sikap angkuh para pimpinan BN yang tidak menghormati undang-undang,ujarnya.

BN juga ujar Presiden PAS bertindak dengan berselindung di sebalik lencana anggota keselamatan.


"PAS sekali-kali tidak akan menghormati kerajaan yang sememangnya tidak menunjukkan rasa hormat mereka kepada undang-undang dan perlembagaan negara," katanya.

Pagi tadi, beberapa pimpinan Pakatan Rakyat telah ditangkappolis semasa beradaberhampiran di Bangunan Perak Darul Ridzuan yang menempatkan Dun Perak.

Antara yang ditahan ialah, Ketua Pemuda PAS,Salahuddin Ayub; Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof; Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin; ahli Parlimen Sungai Siput, Dr S.Jayakumar dan beberapa Adun serta 30 orang awam./wann _


Batu5:
PAS sekarang ni...walaupun dibarisi puak puak ulama...tapi depa dah jadi ulama kerusi...kerusi apa? kerusi dalam dewan...tu pasal setiap kenyataan...semua memihak kepada puak puak PR walaupun depa tau semua tu salah...dulu kes eli....ada ke patut wanita PAS gi sokong eli....sedangkan boypren eli tu lelaki melayu islam....nak jalankan hudud konon...cit podah...then kes si nga kor ham ... ada ke patus nik ajis tua kutuk tu kata tak pa....apa pas dah tak da ulama melayu islam ka? sampai perlu cina kapiaq anak haram jadah baca ayat quran? ni kes biadap dalam dewan pulak...dah tentu 31 lawan 28...so..BN ada majoriti...apa kes nak takeover lagi...sabar aje lah...adun yang keluar tu..adun PR kan..so..PR tak relevan la...kepada sivakumar,nizar & puak puak jumud....lu orang memang BABI..x lupa juga kepada wartawan harakah yang celaka sebab dok lapor berita berat sebelah...madafakap

Tiada ulasan:

Catat Ulasan